divendres, 15 de gener del 2010

RELATS CONJUNTS: TAXI


Des de fa molts anys, una de les meves grans il.lusions és visitar New York. Suposo que tinc imprès en el subconscient l’efecte de milers d’hores visionant pel.licules, sèries i fotos ambientades a “The Big Apple”. De lectures de clàssics i de vides conegudes i transcorregudes entre els seus edificis. Des de Woody Allen a Sexe a NY. Des de fotos en blanc i negre de treballadors construint gratacels desafiant la gravetat, a la esgarrifosa imatge de l’esfondrament de les torres bessones. Des de Dos Passos o Scott Fitzgerald a J.D. Salinger o Paul Auster.

Una de les series que més empremta va deixar va ser “La bella i la bèstia” sèrie dels vuitanta que va ser embolcall habitual de les meves tardes i nits de soledat adolescent i primera joventut.

Em meravellava de la existència d’un amor tant pur i sincer. Tant generós i entregat. Tant gran i tant impossible....sota els colors torrats de tardor del Central Park i en la foscor més tancada dels llargs tunels que travessen de punta a punta les entranyes de la ciutat.

Però una de les coses que em fan més il.lusió és córrer sota la pluja pels carrers de Manhattan tot aixecant el braç cridant amb totes les meves forces allò tant novaioqués per aturar un taxi: Y E L L O W !
.

17 comentaris:

Alepsi ha dit...

Doncs vist així... sí que fan ganes d'agafar una maleta i marxar amb el primer vol cap a NY! xDD

fanal blau ha dit...

Mira de trobar l'ocasió d'anar-hi...no te'n penediràs segur!
I els carrers de Manhattan els disfrutaràs també caminant i caminant i caminant..., però sempre podràs satisfer el desig de cridar...Yellow!!!

kweilan ha dit...

Llegint-te, gairebé m'hi trobo. Ben escrit!

Elfreelang ha dit...

Relat que m'ha fet venir ganes d'anar a New York a mi també...

Sergi ha dit...

Aquesta no la sabia. Serà que no tinc massa interès en NY que no sé com s'ha de cridar un taxi allà!

Anna Tarambana ha dit...

No sabia que es cridaven així... Tot i així, diuen que NY és una ciutat fascinant!

Anònim ha dit...

Si dius taxi, també pararan!

Jo hi vaig anar l'any passat i tal com ho contes, dóna ganes de tornar-hi!!!

Anònim ha dit...

...ahh un relat de pel·licula!

Anònim ha dit...

M'apunto al què han dit, m'han entrat ganes d'agafar el primer vol i anar-hi!

Barbollaire ha dit...

un relat impressionista.

Si som molts potser podríem llogar un vol xarter, o si més no, que ens facin descompte de grup

La Meva Perdició ha dit...

Felicitats, pel relat. M'ha cridat l'atenció la referencia a la serie “la Bella i la Bestia”, doncs ara estic llegint la serie de llibres “Canción de Hielo y Fuego”, de George R. R. Martin, que en va ser guionista durant moltes temporades. :)

assumpta ha dit...

Sembla l'inici d'una pel·lícula amb la veu en off de fons...
M'agrada, felicitats!!!
:)

Grocdefoc ha dit...

M'agrada el teu desig i com l'has narrat. No sé si hi té massa a veure, però mentre llegia he recordat el llibre d'Antonio Muños Molina "Ventanas de Manhattan".

Pd40 ha dit...

Ara és el moment d'anar-hi, amb el dòlar tan baix, i cridar Yellow a tort i dret.

plugim constant ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris

plugim constant ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Assumpta ha dit...

Ostres!! Recordo aquella sèrie!! Era maca :-))

I no tenia ni idea de que els taxis es cridaven així a New York... ara he après una cosa nova :-)