dimecres, 29 de juliol del 2009

SUÈCIA


M’ho sembla a mi o tot “lo suec” està de moda?

Fins que ens va colonitzar l’empresa IKEA anomenar “las suecas” ens evocava aquelles pelis casposes dels setanta amb el Landa o el López Vázquez.

Ja fa temps que tenim del tot arrelat el costum d’anar a l’IKEA a buscar mobles barats i “a agafar idees” per “redecorar casa nostra” i de pas berenar alguna cosa diferent a la cafeteria. (Jo vaig descobrir unes galetes amb gust de cafè que m’encanten).

De nena, em mirava la Pipi Calzaslargas amb un punt de desaprovació. Deia que no m’agradava per què estava com un llum i feia coses impossibles, però me la mirava. Ara que he tornat a veure algun capítol amb els meus nens, li trobo totes les gràcies. Ves per on!.

El mateix passa amb el grup ABBA. Mira que li tenia tírria! doncs ara canto amb la meva filla les cançons mirant la peli de la Meryl Streep amb granota vaquera.

L’últim ha estat convertir-me en una incondicional de la versió moderna de la Pipi: la Lisbeth Salander. La que ja sempre serà una coneixença a mig cultivar. He devorat la trilogia Millenium i ja no sabré mai més res de nou d’aquesta noia que odia als homes que no estimen les dones. No sé perquè, però aquest personatge m’ha seduït completament. La seva capacitat de sofriment, de lluita i el seu recte sentit de la justícia ha despertat tota la meva admiració.

És el que passa quan no saps administrar els temps i esgotes tot el que hi ha. M’he quedat amb una sensació de buidor molt gran i friso per saber-ne més. Però això ja és impossible. Mai no sabré res més d’ella i els seus secrets s’han anat a la tomba amb el seu creador.

Ara resulta que el Barça també ha fixat a un super-suec. Ibra.... Ibrahi.....Ibrahimovic que encara ens acostarà més aquest país. No m’estranyaria que Suècia sigui ben aviat un dels principals destins turístics dels catalans.

Bon estiu!
.

3 comentaris:

L'Avi ha dit...

Mentre l'Ibra... no es faci el suec a l'hora de jugar...

Josep B. ha dit...

Doncs és molt possible que vagi de vacances a Suècia algun any, aquest, però me'n vaig a Austria.

El que et passa amb ABBA em passa a mi també, crec que te a veure amb les nostres respectives infàncies/adolescències

horabaixa ha dit...

Hola Plugim,

M'has fet recordar........

Aquest estiu, millor dit, a partir de demà, tinc el 1er llibre de la trilogia. Me'l van regalar.

Un dels missatges molt encertats de IKEA, "redecora tu vida".

Som molts i moltes que ho estem fent.

Una forta abraçada