dissabte, 19 de juliol del 2008

TRETZE TRISTOS TRÀNGOLS


Encara que soni a tòpic ha estat el primer llibre “fresquet” de l’estiu.

Recull de contes -el meu gènere preferit- planer, divertit i amb sorpresa final a cada conte.
Encara que el títol digui que són tristos, jo no els he trobat pas. A mi m’han semblat més divertits que alegres i amb la inconfusible empremta sarcàstica de l’autor.
Els que anem seguint els llibres i articles del Sánchez Piñol ja li anem coneixent una sèrie de recursos i motius recurrents: Àfrica, els seus “granotots” encara que van canviant de nom, màgia, absurditat i de vegades una lògica tant aplastant que resulta sorprenent.
Cada conte es podria resumir en una frase que és en essència la moralina del conte. La mestria de l’autor recau en com estira l’anècdota per crear un “divertimento”.
En resum, un tastet lleuger per empassar-se tombat a la fresca durant un parell de tardes d’estiu, la cosa no dóna per més.
Com a mostra la següent endevinalla: què hauria de fer una zebra per sobreviure a l’àtac d’un lleó? La resposta no és pas corre més que el lleó.

2 comentaris:

horabaixa ha dit...

Hola Plugim,

Estic pensant en quin llibre m'emportaré aquesta setmaneta de vacances que marxaré fora.

Aquest el tindré amb compte.

Gràcies

plugim constant ha dit...

A mí m'ha fet passar una bona estona. Disfruta a tope aquesta setmaneta i quan tornis fer-nos partíceps. Salut!